Jak reklamować się w Internecie?

Funkcjonowanie współczesnej firmy nie istnieje bez reklamy w Internecie. W tym artykule zostaną przedstawione najbardziej produktywne formy reklamy internetowej oraz zostaną poruszone kwestie marketingu w sieci.

Kwestia portali społecznościowych

Obecność firm w świecie mediów społecznościowych jest obowiązkowa. Nie zapewnia ona grona kupujących, jednak ma ona wpływ na wizerunek firmy oraz możliwość jej rozpowszechnienia. Portale społecznościowe wzmacniają e-commerce, dzięki logowaniu się do sklepu online za ich pośrednictwem. Ważne są opinie wystawiane w mediach społecznościowych na temat proponowanych usług czy produktów. Social media pomagają w gromadzeniu danych adresowych.

Skuteczne metody reklamy w Internecie

Z badań firmy Custora wynika, że najbardziej efektywnymi formami reklamy są SEO, CPC oraz email marketing, ponieważ dzięki nim sprzedaż wzrasta. Przydatne jest organizowanie aktywności własnej strony za pomocą PPC, w której umieszczane są reklamy i bardzo szybko przekierowują one na stronę firmy. To inaczej opłacane linki. Efekt tej formy reklamy jest natychmiastowy. Opłata jest tylko pobierana wtedy, gdy strona zostanie kliknięta. Najbardziej chwytliwe są reklamy tekstowe takie jak AdWords, często spotykane są na początku wyników wyszukiwania. Bardzo skuteczną formą jest SEO czyli pozycjonowanie stron, jest to czasochłonne działanie, lecz przynosi konkretny efekt. Chodzi o to, by strona firmy była jak najwyżej wyświetlana podczas wyszukiwania danej frazy czy słowa kluczowego. Za wyświetlanie tych słów odpowiadają algorytmy Google takie jak: Panda, Pingwin i Koliber. SEO zajmuje się optymalizacją treści umieszczanych na stronie, biorąc pod uwagę słowa kluczowe oraz modyfikuje kod strony tak, by można ją wyświetlić na każdym urządzeniu. Warto być ostrożnym, ponieważ można narazić się na Black Hat SEO i zostać zablokowanym, stąd w we właściwym pozycjonowaniu warto zgłosić się do firm, zajmujących się tym profesjonalnie. Aż 30% inwestorów twierdzi, że to właśnie dzięki SEO otrzymują zwrot z inwestycji. Z SEO dobrze kooperuje email marketing, który świetnie zajmuje się komunikacją z kupującymi oraz sprzedażą. Należy pamiętać, że te dwie dziedziny nie miałyby takiej popularności gdyby nie obecność w mediach społecznościowych.

Jak reklamować się w Internecie?

Email marketing, a social media

Email marketing jest formą reklamy długodystansową, tego nie można powiedzieć o postach wyświetlających się w social mediach. Dane podają, że na Facebooku post trafia do 6% odbiorców, a czasami nawet do 2%. Mail ma większą szansę przebicia, ponieważ przebywa on znacznie dłużej w otrzymanych wiadomościach. Wykonując obowiązki zawodowe częściej sięga się do maila. Statystyki podają, że wydany 1 dolar daje zysk 38 dolarów. Zaletą email marketingu jest to, że bazuje na permission marketing. Jest to forma bezpośrednia oraz długotrwałe działania nawiązują relację z adresatem maila, a także należy do niedrogich form reklamy. Wyniki można monitorować i na nich dokonywać modyfikacji, bądź nie oraz bez problemów może być łączona z innymi rodzajami reklamy.

Drogą do sukcesu na arenie wirtualnej jest łączenie form reklamy oraz bycie na bieżąco z wszystkimi trendami.