PR w czasach koronawirusa

Zderzenie się z pandemią koronawirusa i jej skutkami było niełatwym wydarzeniem w życiu każdego człowieka prywatnie, ale i przede wszystkim zawodowo. Wiele firm nagle stanęło przed dużym wyzwaniem utrzymania przedsiębiorstwa na rynku w tych trudnych czasach. Wiele właścicieli, aby zadbać o własną firmę musieli wdrożyć PR kryzysowy. Jego podstawą jest dobra komunikacja z osobami zatrudnionymi, która ma duży wpływ na ich samopoczucie, poziom strachu i komfort. Te czynniki mają odzwierciedlenie podczas wykonywania obowiązków zawodowych.

Podstawy - PR kryzysowy

W sytuacji pojawienia się nieoczekiwanych wydarzeń na rynku, które mocno wpływają na funkcjonowanie firmy, konieczne jest włączenie takich działań jak PR kryzysowy. Pracodawca powinien opracować przewodnik po miejscu pracy, dotyczący pracy w nowej rzeczywistości, w czasach panującego wirusa. Warto stosować prosty język do swych pracowników, dzięki temu łatwiej będzie się im odnaleźć w nowej rzeczywistości. Tylko jasne komunikaty pozwolą pracownikom podjąć sprawnie działania zawodowe na nowo.

Kolejnym krokiem jest wzbudzanie empatii. Pracodawcy muszą być wyrozumiali dla swych pracowników. Sytuacja jaka obecnie ma miejsce nie jest dla nikogo łatwa. Każdy odczuwa jej skutki i musi się z nią zmierzyć. W takiej sytuacji warto stale podtrzymywać relacje z pracownikami.

Istotne jest także ukazanie własnych starań, by pracownicy czuli, że pracodawcy robią wszystko, by zapewnić bezpieczeństwo pracy, np. poprzez umożliwienie pracy zdalnej. Gdy nie ma takiej możliwości, należy zadbać o dostępność odzieży ochronnej oraz opracować system bezpiecznego przebywania w miejscu pracy np. poprzez stworzenie grup osób, które pracują w stałych składach osobowych, unikając spotkania się z innymi pracownikami. Pracownicy powinni czuć się maksymalnie bezpiecznie i komfortowo podczas wypełniania swoich obowiązków zawodowych.

PR w czasach koronawirusa

Organizacja grupy informacyjnej

Duże firmy powinny wziąć pod uwagę założenie specjalnej grupy, której zadaniem miałaby być komunikacja wśród pracowników. W tej grupie powinny znaleźć się osoby pracujące w HR, PR, członkowie zarządu i prawnicy. To najlepsze rozwiązanie, które pozwoli odpowiednio zarządzać w kryzysie. Obecność takiej grupy ukaże pracownikom firmy, że podjęte wszelkie możliwe działania, aby zadbać o przyszłość firmy i jej pracowników.

Unikaj wszczynania paniki

Rozumiejąc powagę sytuacji, jaką spowodowało pojawienie się koronawirusa na świecie pracodawcy przede wszystkim są zobowiązani do zachowania spokojnej głowy w kontaktach z osobami zatrudnionymi. Nie chodzi o to, by nie podejmować tematu pandemii. Trzeba jasno mówić o problemach, ukazywać z czym obecnie firma musi się borykać i za wszelką cenę nie wywoływać paniki.

Spokojna postawa pracodawcy uchroni przed pojawieniem się plotek i komentarzy odnośnie dalszej działalności przedsiębiorstwa. Pracownicy muszą być stale informowani o bieżącej sytuacji firmowej i powinni wiedzieć, że mogą liczyć na wsparcie, w miarę możliwości właściciela i aktualnego budżetu firmy.

Partnerem materiału jest Clue PR - PR kryzysowy.