Jeśli już zdecydowaliśmy się na zaistnienie na rynku przedsiębiorców, warto poświęcić trochę czasu i wypromować naszą firmę. Obecnie, w dobie Internetu nie jest to wcale trudne, a dostępne narzędzia w dużej mierze są bezpłatne. Jak więc się za to zabrać?
Strona to wizytówka naszej firmy
Strona internetowa każdej firmy czy profil na portalach społecznościowych to wizytówka każdej firmy. To tam nasi potencjalni klienci szukają informacji i opinii innych o naszych usługach. O ile prowadzeniem konta na Facebooku czy Instagramie możemy zająć się sami, o tyle przy realizacji strony warto zdać się na specjalistów. Koszty domeny oraz strony nie są wcale duże, a z pewnością osoby zajmujące się tym od lat zaproponują ciekawe dla nas rozwiązanie. Można także skorzystać z tańszej opcji – kupić gotowy szablon strony i dopasować go do własnych potrzeb.
Media społecznościowe a promowanie firmy
Jeśli zdecydujemy się na zaistnienie w mediach społecznościowych pamiętajmy, że na profilach muszą pojawiać się regularnie informacje i zdjęcia. To dobre miejsce, żeby opowiedzieć o historii firmy, podzielić się jej wizją, a także pokazywać zdjęcia produktów czy realizacji zleceń. Pamiętajmy jednak, że prowadzenie takich kont przyniesie pożądany efekt tylko wtedy, jeśli zadbamy o ciekawe treści oraz co najważniejsze regularne publikacje. Nie muszą to być długie i wyszukane posty jak na blogach, ważne, żeby były utrzymane w tematyce naszej działalności.
Jeśli jednak nie bardzo mamy czas i pojęcie jak się za to zabrać warto zlecić prowadzenie fanpage’u firmie zewnętrznej. Nie są to duże koszty a będziemy mieli gwarancję, że na tych portalach coś się dzieje. Warto je uatrakcyjniać i zachęcać naszych odbiorców do licznych interakcji. Popularne pytania czy quizy są ciekawym rozwiązaniem, a umieszczając je na profilu możemy także wykazać się postawą pro kliencką. Konta na takich portalach dają także możliwość szybkiego zwiększania zasięgu, a co za tym idzie dotarcia do większej ilości klientów. Takie konta mogą być świetnym uzupełnieniem strony firmowej, a także zastąpić odchodzące już powili formy takie jak czaty czy blogi tematyczne, które były kiedyś wykorzystywane do promowania firmy.
Bez względu na to czy zdecydujemy się sami zarządzać marketingiem w sieci czy zlecimy to firmie zewnętrznej z pewnością warto zainwestować w te działania.