Google Street View — Spacer wirtualny 360 stopni po firmie w Google Maps — Sprawdź jak się wyróżnić i przyciągnąć klienta!

Google Street View to wirtualne wycieczki po mapach Google. Istnieje jednak możliwość wykonania takiej wirtualnej wycieczki po naszej firmie, gdzie zwiedzać będziemy nasze biuro i nieruchomości oraz damy możliwość zobaczenia siedziby firmy czy naszego hotelu w internecie potencjalnym klientom. Google Street View jest używaną od dawna technologią, a coraz więcej firm decyduje się prywatnie wykonać taki wirtualny spacer i umieścić go w wizytówce Google w Google Maps. Czym zatem jest taki wirtualny spacer po firmie? Na jakiej zasadzie działa? Czy jest to dobra reklama internetowa? Jak wybrać fotografa, który wykona nam taki spacer? Wszystkie odpowiedzi wraz z informacjami poniżej.

Czym jest Google Street View - czym jest?

Google Street View to popularne wirtualne spacery, dzięki którym możemy przemierzać różne ulice i miejsca na całym świecie. Polegają one na tym, iż możemy wirtualnie chodzić po danym miejscu, rozglądać się przy pomocy przeciągania obrazu myszką lub przesuwać się w różnych kierunkach zmieniając płynnie lokalizację — dokładnie tak samo jakbyśmy byli tam naprawdę. Google Street View pozwala zwiedzać ulice Paryża, Berlina czy Nowego Jorku, jest darmowy oraz prosty w obsłudze i uruchamiany w wyszukiwarce w oknie przeglądarki. Zdjęcia 360 stopni są interaktywne, dzięki czemu możemy je dowolnie obracać czy się rozglądać po nich. Wirtualny spacer składa się z wielu złożonych zdjęć wykonanych przez samochody Google jadące przez daną okolicę i tworzy wirtualne miejsce, które istnieje w rzeczywistości.

Google Street View — Spacer wirtualny 360 stopni po firmie w Google Maps — Sprawdź jak się wyróżnić i przyciągnąć klienta!

Wirtualny spacer po Firmie — wizytówka na Google Maps

Google daje również możliwość wykonania takiego spaceru po naszej prywatnej firmie lub lokalu usługowym i zamieszczenie takiej wycieczki w naszych wizytówkach Google Moja Firma na Google Maps. W tym przypadku to my wynajmujemy fotografa, który wykonuje wirtualną wycieczkę oraz dostarcza nam ją i wgrywa do naszej wizytówki. Wycieczka taka może pokazywać nasze biuro, hotel, lokal usługowy lub inne miejsca związane z naszą firmą. Również tak jak w Google Street View rozpoczynając wycieczkę po danym miejscu, możemy poruszać się po nim, rozglądać czy przechodzić do kolejnych pomieszczeń. W taki sposób możemy przedstawiać różne miejsca, samodzielni decydować np. w porozumieniu z fotografem, jak będzie wyglądała wirtualna wycieczka i cały spacer.

Sam proces tworzenia wirtualnej wycieczki nie jest trudny czy uciążliwy. Na rynku istnieje wielu fotografów — w tym rekomendowanych przez Google (o tym, jak wybrać fotografa poniżej). Po wybraniu fotografa zjawia się on w naszym biurze czy nieruchomości oraz wykonuje serię zdjęć. Czas wizyty jest uzależniony od wielkości biura i może wynosić od kilkudziesięciu minut do kilku godzin. Następnie łączy on zdjęcia w ciągu kilku dni w wirtualne wnętrze oraz dostarcza nam gotowy spacer 3d. Usługę można też wykupić w agencji reklamowej, a średni koszt za zwirtualizowanie ok. 100 m2 wynosi kilkaset złotych. Po wykonaniu wirtualnego spaceru jest on wgrywamy na serwer Google, do wizytówki Google Moja Firma i jest dostępny obok tradycyjnych zdjęć. Raz wgrany spacer pozostaje tam na stałe. Nie musimy też opłacać jego utrzymania czy wykonywać jakichkolwiek czynności. Sam spacer będący już na stronie Google możemy udostępnić np. na naszej stronie internetowej i pokazywać klientom naszą firmę.

Google Street View — Spacer wirtualny 360 stopni po firmie w Google Maps — Sprawdź jak się wyróżnić i przyciągnąć klienta!

Dlaczego warto i dla jakich firm jest wirtualny spacer?

Wirtualny spacer możemy wykonywać w praktycznie każdej sytuacji i nie ma ograniczenia np. co do branży czy wielkości marki. Spacery takie możemy wykonać, jeśli prowadzimy biuro i chcemy zaprezentować je klientom lub potencjalnym pracownikom, aby skusić ich dobrymi warunkami pracy. Opcja ta jest też wykorzystywana w branży hotelarskiej, gdzie możemy przedstawić nasz pensjonat, hotel czy apartament, aby klienci nie rezerwowali pobytu “w ciemno”. Wirtualny spacer możemy przeprowadzić po naszym lokalu usługowym, jeśli prowadzimy np. gabinet dentystyczny czy kawiarnię. Często takie spacery są też wykonywane w innych branżach, aby zaprezentować swoją firmę kontrahentom lub reklamować się w nowoczesny sposób. Tylko od naszej chęci i zasobności portfela zależy czy i jaki wirtualny spacer wykonamy.

Powodów, dla których warto wykonać i udostępnić na wizytówce w Google Maps wirtualny spacer jest kilka. Pierwszy z nich to możliwość zaprezentowania wnętrza naszej firmy, biura czy ew. lokalu usługowego. Klienci dużo chętniej korzystają z usług, jeśli mogą sprawdzić biuro, firmę lub miejsce, w którym będą przebywali. Jest to też dobra okazja, aby zaprezentować się lepiej od naszych konkurentów i bezpośrednio wygrać z nimi rywalizację o klienta. Sam spacer wirtualny możemy wykonać niezobowiązująco, szybko i w atrakcyjnej cenie. Spacer wirtualny będzie też widoczny w profilu naszej firmy w tradycyjnej wyszukiwarce Google, jeśli użytkownik będzie wyszukiwał informacji o danej branży czy w danej kategorii. Potencjalni klienci znacznie częściej przeglądaj też oferty firm, które mają oficjalne zdjęcia czy wirtualny spacer, a ich profil jest uzupełniony ciekawe i bogato. Fotograf często również oprócz spaceru 3d pozostawia nam profesjonalne i jakościowe fotografie tradycyjne, które wykorzystywał w procesie tworzenia spaceru. Wirtualny spacer, to też doskonała reklama internetowa naszej firmy.

Jak wybrać fotografa? Fotograf rekomendowany przez Google

Jeśli zdecydujemy się wykonać wirtualny spacer po naszej firmie, kolejnym krokiem jest wybór fotografa. Na rynku działa wiele osób oferujących takie usługi, ale warto skorzystać z usług fotografów rekomendowanych przez Google. Ich spis znajduje się na stronie projektu Google Moja Firma — Street View i ma formę bazy danych. Po określeniu miasta otrzymamy listę rekomendowanych fotografów wraz z danymi kontaktowymi. Są to osoby prywatne, które nie są pracownikami Google, a jedynie spełniają konkretne wymogi. Aby zostać fotografem rekomendowanym, należy wykonać min. 50 poprawnych zdjęć sferycznych według zaleceń Google. Wybór taki spowoduje, że nasz spacer będzie wykonywała osoba, która posiada wiedzę, doświadczenie oraz dokładnie wie jak wykonać taką przechadzkę, by był on jakościowy i ciekawy.