Pisanie raportów z działań w sieciach społecznościowych to jedna z najbardziej nielubianych prac, gdyż wiąże się ze żmudnym analizowaniem sytuacji naszych kanałów social mediowych. Tak naprawdę nie musi być to "syzyfowa praca". Jak ją zorganizować, aby była atrakcyjna dla nas, jak i dla osób, które będą czytały ten raport?
Przedstaw sporo wykresów
Bardzo często można spotkać raporty, w których klient lub naszych szef musi zmierzyć się z kilkoma stronami tekstu. Oczywiście nikt tego nie będzie tego czytał. Nie ma niestety czasu, aby zapoznawać się z obszernym raportami. Najlepszym rozwiązaniem będzie zastąpienie tych kilku stron wykresami, które w jasny i klarowny sposób pokażą, jak idą obecne działania w kanałach społecznościowych. Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie wolą analizować wykresy, niż czytać teksty. Znacznie łatwiej będzie również zapamiętać szczegóły. W przypadku samego tekstu, o szczegółach zapomnielibyśmy już po 10 minutach.
Pokaż zdjęcia i ilustracje
Zwłaszcza w raportach z działań w social media chcemy pokazać przykładowe konwersacje, które miały miejsce np. na Facebooku z potencjalnym klientem. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie wstawienie grafiki, która jest zrzutem ekranu tej rozmowy. Warto pamiętać, aby zrzut był wysokiej jakości. Jest to świetny sposób na pokazanie klientowi, że rzeczywiście dbamy o to, aby jego marka była uznawana za profesjonalną.
Rozjaśniaj wątpliwości
Świat social media niesie ze sobą mnóstwo wyrazów, które dla zwykłego przedsiębiorcy mogą nie mówić kompletnie nic. Warto zatem chociażby na ostatniej stronie raportu zamieścić glosariusz, w którym omówimy najważniejsze definicje związane z działaniem social media. W ten sposób klient będzie mógł poczuć się wyjątkowo, a my nie będziemy musieli odpisywać na dziesiątki maili związanych z wytłumaczeniem danego słowa.
Ostatnim etapem powinno być zawarcie wniosków oraz plan dalszych działań. Jest to jasna informacje, że zamykamy etap obecnych działań i zabieramy się za kolejne, aby popularność marki w social media rosła.