Biznes IT to coraz bardziej popularna branża, stąd zauważa się wzrost firm, pojawiających się na rynku z tego obszaru. Firma, której działalność związana jest z Internetem i ogólnie wszystkim czym kryje w sobie IT może przybrać takie formy jak: domeny internetowe, hosting, strony www i sklepy internetowe, marketing internetowy, backup online czy e-fax.
Podstawowe kryteria
Firma, która zamierza zajmować się sprzedażą usług IT ma do dyspozycji dwa kanały dystrybucji – dealerski lub resellerski. Podczas zapoczątkowywania drogi współpracy z określonym dostawcą warto skupić uwagę na takie elementy jak budowa umowy, zaproponowany system prowizyjny, pomoc merytoryczna oraz dostęp do narzędzi, które będą gwarantem dobrze prosperującej firmy. Osoby, które nie mają koncepcji w jaki sposób rozpropagować własną działalność mogą skorzystać z gotowych programów dealerskich bądź resellerskich. Warto pamiętać, iż ilość usług równa się określony zarobek, im więcej usług tym więcej przychodu. W trakcie wyboru dostawcy trzeba zwrócić uwagę na oferowane usługi i ich ilość. Kompleksowa sprzedażowa działalność, która przeplata się z cross sellingiem daje dobrą perspektywę powodzenia.
Reseller, a dealer
Tak naprawdę forma współpracy nie jest tak istotna, ważniejsze jest to ile produktów zostanie sprzedanych, ponieważ to łączy się z kwotą jaką można zarobić. Rynek oferuje dwa kanały dystrybucji: dealerski i resellerski. Różnią się one marką, pod którą można sprzedawać określone usługi. Wybierając kanał dealerski, sprzedaż odbywa się pod marką dealera oraz ceny towarów są przez niego dyktowane. Plusem tej sytuacji jest to, że gdy dealer pozyska klienta to obsługa zależy już od dostawcy, a w tym czasie dealer może skupić się na poszukiwanie potencjalnych kontrahentów. Wybierając kanał resellerski, usługa odbywa się pod własną marką, wykorzystując własne logo i dane przedsiębiorstwa. Posiada swobodę w oferowaniu ceny, co wiąże się także z tym, że cała obsługa należy tylko i wyłącznie do niego. Jego działalność rozpoczyna się od niewielkiego nakładu, dopiero wraz z ze wzrostem działań i klientów zwiększają się zarobki.