Czy kiedykolwiek chciałeś pobrać film z Facebooka, ale nie wiesz, jak to zrobić? Tak naprawdę, nie jest to wcale takie trudne. Zobacz, jak to zrobić krok po kroku.
Kilka słów wprowadzenia
Ta sztuczka pokazuje, jak wyodrębnić plik MP4 video z Facebooka. Nie wymaga specjalnego oprogramowania! Możesz ściągnąć dowolny film ze strony, profilu lub grupy.
Przejdź do strony, która opublikowała video. Następnie kliknij zakładkę “Filmy” po lewej stronie.
Jeśli nie masz bezpośredniego linku do filmu, wyszukaj go we wspomnianej wcześniej zakładce. Po znalezieniu video, które chcesz pobrać, kliknij go, by otworzyć. Kiedy to zrobisz, zobaczysz znacznik daty/godziny. Kliknij to prawym przyciskiem myszy i skopiuj link.
Masz kilka opcji, jak pobrać film z fb. Wybierając rozwiązanie, zwróć uwagę na kilka czynników. Czy znajduje się na stronie, profilu lub grupie? Czy to jest publiczne, czy prywatne? Załóżmy na przykład, że zarządzasz prywatną grupą na Facebooku i chcesz pobrać najnowszy film. Pamiętaj, że masz taką możliwość.
Pobieranie filmów z Facebooka
Użyj strony internetowej lub rozszerzenia. Istnieje wiele witryn, które umożliwiają pobranie filmu z Facebooka bez dodatkowego oprogramowania. Popularnym rozwiązaniem jest FBDown.net. Dodaj skopiowany wcześniej adres URL filmu, wklej go w odpowiedni miejscu i kliknij pobierz.
Możesz również zwrócić uwagę na KeepVid. Sposób działania jest taki sam, jak w przypadku wspomnianej wcześniej witryny. Z kolei GetFVid to dobre rozwiązanie, gdy chcesz ściągnąć film z prywatnej grupy.
- Przejdź do video na Facebooku, które zamierzasz pobrać.
- Naciśnij “CTRL+U” albo prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu filmu i wybierz opcję “Wyświetl źródło strony”. Wtedy w nowym oknie wyświetli Ci się taka informacja.
- Skopiuj i wklej źródło strony do GetFVID.
Jeśli chcesz uprościć cały proces pobierania filmu, skorzystaj z rozszerzenia. Najpopularniejszym rozszerzeniem Chrome jest Social Video Downloader.
Marketing video na Facebooku
Miesięcznie z Facebooka korzysta 1,65 miliarda użytkowników, co samo w sobie jest ogromną liczbą. Definiuje również niezwykle zróżnicowaną grupę odbiorców. Użytkownicy lubią filmy, które mogą pobudzić ich wyobraźnię. Video przyciąga uwagę bardziej niż klasyczny post.
Krótkie, intrygujące video zapewnia fanom świeżość i rozrywkę. Może być udostępniane wirusowo. Przygotuj film z małą ilością narracji. Wtedy użytkownicy mogą oglądać go w każdym miejscu, niezależnie od języka i kultury. Twój film powinien być na tyle długi, by przekazać zasadnicze wartości Twojej marki, ale nie próbuj wyjaśniać wszystkiego w jednym ujęciu. W przeciwnym razie możesz zniechęcić widza.
Zanim nakręcisz film, postaraj się najlepiej poznać swoją grupę docelową. Sprawdź, czego szuka, a następnie spróbuj zaspokoić potrzeby za pomocą atrakcyjnego video. Ludzie lubią gotowe rozwiązania. Postaraj się to wykorzystać. Pamiętaj również, że liczy się kilka pierwszych sekund. Jeśli wtedy nie przyciągniesz uwagi widzów, istnieje duże ryzyko, że klikną przycisk Stop lub Anuluj.