Język wszystkich branż

Nie da się zaprzeczyć, że język angielski stał się praktycznie najczęściej używanym językiem w Polsce i nie tylko poza językami ojczystymi. Najważniejsze jednak jest żeby umieć się posługiwać w nim chociaż na poziomie podstawowym i bazowym. Jest to szczególnie ważne dla osób, które w swojej branży posługują się tym językiem z kontrahentami lub z klientami. Firmy odnoszące coraz większe sukcesy na swoim rynku i dążące do rozwoju, koniecznie poszerzają rynek o zagranicznych klientów, co wymaga posługiwania się wspólnym językiem, którym jest język angielski. Powiedzmy sobie jednak szczerze taki angielski dla firm nie jest jednak na tym samym poziomie co angielski komunikatywny w życiu codziennym.

Jak wygląda angielski dla firm?

Angielski dla firm skupia się na podstawowej gramatyce, a na słownictwie i wyrażeniach mocno związanych z branżą. Podejmuje się kroki ku odtworzeniu potencjalnych rozmów z klientami lub kontrahentami. To niezwykle ważne zwłaszcza biorąc pod uwagę, że takowe rozmowy mogą świadczyć nie tylko o tym jak dalej będzie prosperowała firma ale również na jakim poziomie rozwoju się znajduje. Angielski dla firm skupia się na odtwarzaniu potencjalnych rozmów i nauczenie podstawowych reakcji oraz w dalszej nauce, tego jak wybrnąć z problematycznych rozmów. Co więcej warto zauważyć, że większość kontrahentów zagranicznych również włada podstawowym angielskim w stopniu potrzebnym do porozumiewania się z partnerami biznesowymi obcojęzycznymi.

Język wszystkich branż

Jak najlepiej nauczyć się języka?

Można oczywiście spróbować samemu, jednak prawda jest taka, że powinno odbywać się to pod jakimś nadzorem. Niestety trudno jest bowiem nauczyć się całkiem samemu, gdyż nie jest się w stanie kontrolować oraz sensownie przygotować. Co więcej najlepiej jest się uczyć podczas rozmów. Angielski dla firm opiera się bowiem na rozmowach prowadzonych w taki, a nie inny sposób z kontrahentami. Dlatego również najlepiej uczyć się w szkole językowej rozmawiając z człowiekiem, który świetnie posługuje się tym językiem, by obyć się trochę z odpowiednią wymową i lekkością wypowiedzi. Prawda jest bowiem taka, że w większości wypadków problemem nie jest kulawa gramatyka lecz brak pewności w mowie, która ogranicza kontakt.

Dlaczego pracownicy powinni uczyć się języka?

Jak było to już wspomniane, w przypadku każdej firmy najważniejszym jest by ją regularnie rozwijać, a co za tym idzie, podnosić kompetencje swoich pracowników. Otóż jak się okazuje nietrudno o zagranicznych kontrahentów, pod warunkiem, że są oni na tyle komunikatywni by móc z nami rozmawiać. Trudno jednak jest oczekiwać od obcokrajowca znajomości języka polskiego, dlatego powinno się skupić na nauce angielskiego, co jest tyle ważne, co przydatne. Co więcej angielski jest wyznacznikiem pewnego poziomu w firmie, który został osiągnięty. To forma prestiżu jaki może zostać osiągnięty tylko w przypadku, gdy pracownicy są wielojęzyczni. Każdy potencjalny kontrahent nawet ojczysty, będzie traktował taką współpracę, jako coś co wiele znaczy.

Artykuł powstał ze współpracą Eklektika, która w swojej ofercie posiada kursy językowe dla firm. Po więcej zajrzyj na eklektika.pl.