Techniki docierania do klienta zmieniają się wraz z rozwojem technologii. Kiedyś szczytem kreatywności było wręczenie komuś wizytówki. Dzisiaj przedsiębiorców ogranicza jedynie wyobraźnia. Na rynku bowiem funkcjonuje wiele firm, które oferują różnego rodzaju gadżety z grawerem, takie jak długopisy, kubki czy kalendarze.
Wizualizacja marki
Specjaliści od marketingu często zwracają uwagę na to, jak ważne jest wykreowanie swojej marki. Jest to istotne, nie tylko dla wielkich korporacji, których reklamy widuje się w telewizji, na stadionach piłkarskich czy w ogólnokrajowych gazetach. Niektóre z technik stosowanych przez działy PR największych marek, można zastosować do średniego a nawet małego, lokalnego biznesu. Należą do nich podstawowe techniki dotarcia do świadomości klienta, które bazują na wypracowanych przez lata sztuczkach socjotechnicznych.
Z pozoru są to działania mało skuteczne, ale na dłuższą metę często okazują się strzałem w dziesiątkę. Każdy lubi dostawać coś za darmo. Duże firmy świetnie zdają sobie z tego sprawę, szczodrze rozdając swoje gadżety reklamowe. Nie mogą to być jednak zwykłe ulotki, gdyż one są traktowane jako zbyt nachalne adorowanie klienta. Powinny to być drobne i stosunkowo tanie przedmioty użytkowe. Świetnie spiszą się tutaj wszelkiego rodzaju akcesoria do pisania, takie jak długopisy, kalendarze książkowe lub bardziej nowocześnie – pamięci USB. Mogą to również być zwykłe kalendarze do powieszenia na ścianę lub kubki czy magnesy na lodówkę. Chodzi o to aby dać klientowi gadżet z grawerem.
Na takim przedmiocie należy zamieścić logo firmy, dane adresowe i jakieś chwytliwe hasło, które zostanie dobrze zapamiętane przez klienta. Tego rodzaju gadżety są bardzo tanie, a można nimi uzyskać świetne wyniki marketingowe. Trzeba pamiętać, że klient ma bardzo krótką pamięć, i należy mu o sobie stale przypominać, zanim zrobi to konkurencja.
Gdzie znaleźć odpowiednią firmą do produkcji gadżetów
Rozwój technologii informacyjnych, niesamowicie ułatwił wiele rzeczy. Kiedyś produkowanie na szeroką skalę gadżetów z grawerem było zarezerwowane dla największych firm, z dostępem do dużego kapitału. Dzisiaj wyprodukowanie kilkuset, lub wręcz kilkudziesięciu długopisów z logo swojej firmy można zlecić firmom przez Internet.
W większości wypadków zamówione długopisy, kalendarze czy dowolne, inne przedmioty tego typu, zostaną wysłane już po kilku dniach do odbiorcy. W internecie można znaleźć odpowiednie firmy, które się tym zajmują. Warto skorzystać z możliwości zamówienia różnego rodzaju gadżetów, aby każdemu klientowi móc wręczyć to, co pasuje do kontekstu sytuacji. Przykładowo odwiedzając klienta w jego biurze, można przynieść mu długopis lub kalendarz.
Natomiast gdy klient odwiedza nas, można zaproponować mu kawę w firmowym kubku, a później podarować mu taki sam kubek, z tym że nowy i ładnie zapakowany, wraz z folderami reklamowymi. Taki prezent z pewnością wyróżni każdą firmę spośród setek innych.
Przyszłość marketingu
Docieranie do klienta jest niewątpliwie bardzo dynamicznie rozwijającą się dziedziną biznesu. Eksperci nie mają wątpliwości, że w przyszłości najbardziej skutecznymi metodami będzie indywidualizacja podejścia do każdego klienta i kierowanie do niego bezpośredniego przekazu. Dawanie drobnych upominków, takich jak gadżet z grawerem wpisuje się w ten styl.
Tekst powstał we współpracy z firmą nana.com.pl.