Jak promować swoje konto firmowe na Instagramie?

Ilość obserwujących dla użytkowników Instagrama jest niezwykle istotna. Nie każdy jednak może poszczycić się liczbą tak znaczącą, jak jest to w przypadku osób bardziej znanych i lubianych. Warto poznać tajniki, dzięki którym profil firmowy zyska więcej popularności oraz przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Są one powiązane z różnymi aspektami od tworzenia relacji aż po selekcję materiałów do publikacji. Oto kilka praktycznych wskazówek.

Znajdź coś, co Cię wyróżnia

Jednym sposobem na wyróżnienie własnego profilu jest dodanie do niego informacji. Wystarczy tego dokonać poprzez uzupełnienie biogramu na swoim koncie na Instagramie. Tutaj zamieszczane są zwykle informacje dotyczące strony internetowej, aktualnych wyprzedaży, promocji upominkowych czy planowanych, nadchodzących wydarzeniach.

Zadbaj o jakość wrzucanych zdjęć  i filmów

Konto na Instagramie można wyróżnić poprzez dobrej jakości zdjęcia oraz filmy. Wysoką jakość można uzyskać poprzez dobre i naturalne oświetlenie. Każde wykonywane zdjęcie na profil powinno być przemyślane i perfekcyjnie wykonane.

Jak promować swoje konto firmowe na Instagramie?

Dbaj o relacje z klientami w sieci

Bardzo dobrą praktyką jest dbałość o relacje z klientami w Internecie, jak i w sklepie stacjonarnym. Warto zachęcać konsumentów do oznaczania w sieci produktów firmy. Większe zasięgi uzyska się poprzez zastosowanie hasztagów i  znacznika lokalizacji. Wynika to z tego, że takie posty udostępniane są na stronie dostępnej dla wszystkich.

Udostępniaj relacje

Na duże zasięgi ma wpływ udostępniania relacji za pomocą funkcji Instagram Stories. Wystarczy publikować zdjęcia i filmy, nawiązując do oferty własnej firmy, wykorzystując narzędzia kreatywne, by móc nawiązywać kontakt z klientami na bieżąco. Należy pamiętać, że relacje dostępne są jedynie przez 24 godziny, chyba, że skorzysta się z możliwości zapisania relacji w wyróżnionych.

Promowanie firmy na Instagramie

Będąc na profilu firmowym należy wybrać post, który chce się promować. Trzeba kliknąć „promuj” i wybrać cel „Uzyskaj więcej odwiedzin w profilu i witrynie”. Dalej podaje się szczegóły promocji, a dokładnie grupę odbiorców, budżet oraz czas trwania.